quevedo
Jun 26, 2006, 6:04 PM
Post #3 of 10
(4861 views)
Shortcut
|
Re: [Rolly] Apóstrofo
|
Can't Post |
|
The apostrophe (apóstrofo) is a valid ortographic sign in Spanish, as Diccionario de la Real Academia Española (D.R.A.E.) states: apóstrofo 1. m. Signo ortográfico (') que indica la elisión de una letra o cifra. Real Academia Española © Todos los derechos reservados (Ortographic sign (') that indicates the omission of a letter or figure.) It was more used in other times, specially in poetry, to indicate the omission of a vocal: d'aquel for de aquel; l'aspereza instead of la aspereza; qu'es in place of que es. Today it is still in use; again, mainly in poetry. A beautiful example: Mas la fortuna, de mi mal no harta, me aflige y d'un trabajo en otro lleva; ya de la patria, ya del bien me aparta, ya mi paciencia en mil maneras prueba, y lo que siento más es que la carta donde mi pluma en tu alabanza mueva, poniendo en su lugar cuidados vanos, me quita y m'arrebata de las manos. Garcilaso de la Vega, Égloga III. The apóstrofo (') shares space in my Spanish keyboard with the closing interrogation sign, (?). Un saludo cordial, Q'vedo
|